Jak zacząć biegać żeby nie zrobić sobie krzywdy

przygotowanie-do-biegania

Czasem warunki do biegania są naprawdę ekstremalne w takich sytuacjach, podczas tej prostej czynności, sportowiec narażony jest na rozmaite niebezpieczeństwa. Bieganie podczas upału powoduje przegrzanie, szybszą utratę płynów, a nawet zwiększone ryzyko udaru. Słońce to poważne utrudnienie dla biegacza, jeśli będziemy ostrożni, jesteśmy w stanie zniwelować to zagrożenie do minimum.

Dbamy o odpowiedni ubiór do biegania

Przede wszystkim biegacz, musi zadbać o właściwy strój, to podstawa właściwego biegania. W słońce nie wolno nam zakładać ciemnych i ciepłych strojów, ponieważ taki wybór jest najgorszym z możliwych. Jeśli planujemy biegać, powinniśmy ubrać krótkie spodenki i bluzkę z krótkim rękawem bądź koszulkę. Do tego wszystkiego dobieramy też właściwe wygodne obuwie, dzięki czemu chroni nas to przede wszystkim nasze stopy przed urazem. Bieganie przy wysokiej temperaturze powoduje dużą potliwość ciała, dlatego musimy co jakiś czas uzupełniać płyny. Przy bieganiu możemy korzystać z okularów, poprawi to nam pole widzenia, a jednocześnie zadbamy lepiej o nasze oczy. Na trudnym terenie powinniśmy dostosować tempo biegu, aby nie zwiększać ryzyka wystąpienia kontuzji.

Dostosowujemy się do pogody

Bieganie, musi być w pełni dostosowane, do aktualnych warunków pogodowych. Tylko wtedy organizm jest w stanie funkcjonować właściwie, a bieganie nie jest czynnością obciążającą nasze ciało. Najważniejsza jest rozgrzewka wtedy o wiele łatwiej dostosować się do wysokiej temperatury. Jeśli biegamy, to powinniśmy pić wodę mineralną, lub specjalnie przygotowane napoje izotoniczne. W trakcie biegania unikajmy wody źródlanej, ponieważ nie jest ona pomocna w uzupełnianiu potrzebnych minerałów, a dodatkowo wypłukuje wszystkie związki odżywcze z organizmu, prowadząc do odwodnienia. Podczas ruchu nie możemy też forsować naszego organizmu, jeśli się przetrenujemy, możemy doprowadzić do zerwania ścięgna. To właśnie dlatego przed bieganiem dobieramy właściwe obuwie, tylko to pozwala nam chronić się, przed długą i bolesną kontuzją.

Jeśli szukasz czegoś na temat przygotowania się do maratonów to polecam tekst http://www.manfit.pl/a,jak-przygotowac-sie-do-startu-w-maratonie.htm